Tesla bosh direktori Ilon Mask bir necha kun oldin X (Twitter) orqali jonli efirda Full Self-Driving V12 tizimi bilan jihozlangan Model S ni sinovdan o'tkazgan edi. Videoda brend o‘zining sun’iy intellekt yordamida boshqariladigan avtopilotini ishlab chiqishda qanchalik muvaffaqiyat qozonganini ko‘rsatdi.
Mask Autopilot dasturiy ta'minot guruhi rahbari Ashok Ellusvami hamrohligida Model S video yozib olish boshqaruvida edi. Elektr sedan ularni Palo-Alto ko'chalari bo'ylab quyoshli kunning shov-shuv vaqtida haydab chiqardi.
Maskning so‘zlariga ko‘ra, Tesla’ning FSD V12 neyron tarmoqlari va ko‘zlari (kameralar) yordamida inson miyasi kabi ishlaydi. Tizim butun dunyo bo'ylab ko'chalarda aylanib yurgan millionlab Tesla avtomobillarining videolari yordamida o'qitiladi va haydovchilarni taqlid qiladi.
Tizimning ko'zlari sakkizta kamera bo'lib, kadr tezligi 36 kadr / s. Modullar nazariy jihatdan sekundiga 50 kadr tezlikda ishlashi mumkin, dedi Mask, biroq kompaniya maʼlumotlar hajmini kamaytirishi mumkin boʻlgan dasturiy taʼminot chegarasini oʻrnatdi. Shuningdek, u turli qit'alarda, jumladan Yangi Zelandiya, Tailand, Norvegiya va Yaponiyada test-drayvlar o'tkazilayotganini ta'kidladi.
Ushbu ishni bajarish uchun sizga albatta ko'plab o'quv ma'lumotlari kerak bo'ladi. Sizga millionlab dollar yoki o'quv jihozlari kerak. Va neyron tarmoqni o'rgatish uchun uskunani ishga tushirishingiz kerak. Bu oson emas. Ajablanarlisi shundaki, bu erda bitta kod qatori yo'q.
Ilon Mask
Aylanma yo‘llardan birida Model S yaqinlashib kelayotgan ikkita mashinaning o‘tishini kutgan va aylanma yo‘l bo‘shagach, harakatni tiklagan. Shuningdek, yo'llarni ushlab turish, piyodalar va velosipedchilarni tanib olish va faol qarorlar qabul qilish ham ma'lum bo'ldi.
Mask, shuningdek, V12 ning V11 dan qanday farq qilishini tushuntirib berdi: “Kodda bizda 11-versiyadagi aniq boshqaruv stekida vaqtinchalik yechim borligini aytadigan bitta satr yo‘q. 11-versiyada C++ ning 300 000 dan ortiq qatorlari va Versiyada mavjud. 12 deyarli yo'q."
Hamma narsa mukammal emas edi. Chorrahalardan birida Model S to‘liq to‘xtash o‘rniga to‘xtash belgisida sekinlashdi. Biroq, odamlarning atigi 0,5 foizi to'xtash belgilarida to'xtaydi, dedi Ellusvami Tesla tahlil qilgan ma'lumotlarga tayanib.
Bir nuqtada, Mask aralashishdan oldin mashina deyarli qizil chiroq yonib ketdi, bu FSD V12 hali ham ko'proq o'qitishga muhtojligini ko'rsatdi.