Ovozli tinglash

Innopolisda shahar ko‘chalarida haydovchisiz elektr avtobusni sinovdan o‘tkazish boshlandi. Pedalsiz va rulsiz elektr avtobus Innopolis universiteti va Innopark o'rtasida 3 km yo'l bo'ylab harakatlanib, nomidagi texnoparkda to'xtaydi. Popova. Sinov rejimida elektr avtobus kuniga 2-3 rejalashtirilgan qatnovni amalga oshiradi, sayohat vaqti 20 minut. Bitta zaryad 160 km sayohat uchun yetarli - taxminan 10 kunlik ish.

Haydovchisiz elektr avtobus Innopolis universiteti xodimlari va talabalarini tashiydi va 10 yo'lovchini sig'dira oladi. Hozircha xavfsizlikni ta'minlash uchun tezlik past: bor-yo'g'i 10 km/soat, kabinada esa vaziyatni kuzatib boruvchi va boshqa yo'l foydalanuvchilarini kuzatuvchi operator bor.

Avtobus 150 m gacha bo'lgan masofada uning atrofidagi bo'shliqni skanerlaydigan va kompyuter ko'rish algoritmlari yordamida ma'lumotlarni qayta ishlovchi uchta lidar bilan jihozlangan. Old tomonda lidar darajasidan past bo'lgan "o'lik zonadagi" masofani o'lchaydigan ultratovush sensorlari va past ko'rinishda xavfsiz harakatlanish uchun radar mavjud. Avtomobil shuningdek, ajratuvchi chiziqlar, piyodalar o'tish joylari, yo'l belgilari va boshqalarni kuzatish uchun kamera oldi.

Innopolis universiteti qoshidagi uchuvchisiz texnologiyalar markazi direktori Aleksandr Proninning ta’kidlashicha, sinovlardan ko‘zlangan maqsad 500 km masofani turli sharoitlarda: yomon ob-havodan tortib boshqa yo‘l qatnashchilarining oldindan aytib bo‘lmaydigan holatlarida nosozliklarsiz va noxush holatlarsiz uchuvchisiz rejimda haydashdan iborat. Kelgusida navigatsiya modulini yangilash, uchuvchisiz transport vositalarini avtomatlashtirilgan boshqarish va boshqarish uchun dispetcherlik tizimini joriy etish rejalashtirilmoqda.