Yevropaning aerokosmik gigantlari Airbus, Thales va Leonardo Ilon Maskning tez o‘sib borayotgan Starlink tarmog‘i bilan raqobatlashishga intilib, yangi qo‘shma kosmik kompaniya yaratish ssenariylarini o‘rganmoqda. Indoneziya vulqoni sharafiga "Bromo" deb nomlangan loyiha sun’iy yo‘ldoshlar ishlab chiqarish sohasida alohida Yevropa kompaniyasini yaratishni nazarda tutadi.
Muzokaralar boshqalardan aktivlarni sotib oluvchi bitta sherik bilan cheklanib qolmasdan, sun’iy yo‘ldosh aktivlarini birlashtiradigan maqbul tuzilmani olish uchun yetarlicha oldinga siljidi. Bosh direktor Leonardo Roberto Chingolani taxmin qilinayotgan tuzilma MBDA modeliga asoslanishini tasdiqladi.
Yevropadagi eng yirik sun’iy yo‘ldosh ishlab chiqaruvchilari an’anaviy ravishda geostatsionar orbitadagi murakkab kosmik kemalarga e’tibor qaratishgan, ammo past Yer orbitasida arzon kichik sun’iy yo‘ldoshlarning paydo bo‘lishidan aziyat chekishgan. Chingolani sun’iy yo‘ldoshlar kosmik iqtisodiyotning 75 foizini tashkil etishini ta’kidlab, sohani yangi voqeliklarga moslashtirish zarurligini ta’kidladi.
Sanoatning uzoq muddatli tuzilmasini o‘zgartirish bo‘yicha muzokaralar Airbusning minglab xodimlari kosmik va mudofaa tarmoqlarida ish o‘rinlarining qisqarishi tafsilotlarini kutayotgan bir paytda bo‘lib o‘tmoqda. Airbus va Thales allaqachon mos ravishda 2500 va 1300 ish o‘rnini qisqartirish rejalarini e’lon qilgan. Airbus’da ish o‘rinlarining qisqarishining asosiy qismi yaqinda 1,5 milliard yevrolik xarajatlardan zarar ko‘rgan 2 milliard yevrolik kosmik tizimlar sektoriga to‘g‘ri kelishi kutilmoqda.
Chingolanining ta’kidlashicha, MBDA modeli muhokama qilinmoqda, ammo texnik boshqaruv tafsilotlari farq qilishi mumkin. Yangi qo‘shma kosmik kompaniyani yaratish rejalarini amalga oshirish yillar davom etishi kutilmoqda, ammo "raqobatga qarshi turish uchun Yevropaning kurashayotgan kosmik sektorini tartibga solish bo‘yicha ko‘p tezlikda harakat qiladi."